Kā sevi motivēt nodarboties ar skriešanu?

Sākt skriet ar mērķi uzturēt sevi labā formā vajadzētu būt pavisam vienkārši, tā ir nodarbe, kas sākuma praktiski neprasa nekādus ieguldījumus un sarežģītu aprīkojumu, tad kāpēc uzsākt skriet ir tik sarežģīti un mēs ar nelielu skaudību katru reizi noskatāmies uz skrējējiem ielās, kas pēdējā laikā kļūst arvien vairāk.  Biežākā cilvēku atruna ir tāda, ka trūkst tam laika un motivācijas. Laika daudzumu diennaktī mēs mainīt nespējam, savukārt strādāt ar sevi un motivēt uzsākt skriet varam.  Tālāk minēti tikai daži ieteikumi, kas jūs motivēs un palīdzēs uzsākt un turpināt skriešanu daudz vieglāk.

Sāc maziem soļiem

Kā jau jebkura sfērā, jebkurš darbs jāuzsāk pamazām un maziem soļiem, tas, kas esat plānojis sākt skriet, nenozīmē to, ka jums uzreiz jāskrien maratons, tieši otrādi, ja neesat iepriekš nodarbojies ar sportu, pārāk liela slodze – tas ir garas distances, kā arī ātrs temps, var izraisīt liekas un nevajadzīgas traumas, sastiepumus, kas būs tieši demotivējoši un atturēs no aktivitāšu turpināšanas. Tāpēc sāciet ļoti piesardzīgi – sāciet ar 2 minūtēm, atdzīsiet, ka nav grūti saņemties skrējienam, kas ilgst tikai divas minūtes, un tādējādi pamazām pievienojiet klāt minūti, kamēr sasniedzat, piemēram, 30 minūtes.

Nospraud mērķi

Ļoti svarīgs un motivējošs faktors jebkura nodarbē ir konkrētu mērķu nospraušana. Mērķim nav jābūt maratona, jūs varat, piemēram, izvēlēties kādu saprātīgu galamērķi un mēģināt to skrienot sasniegt. Mērķis var būt arī laiks, respektīvi, jūsu ierasto maršrutu, kura dodaties, veikt kādā konkrēta laika posmā, sasniegt jūsu personisko labāko rezultātu. Šī metode Strādā ne tikai uz azartiskiem un entuziastiskiem cilvēkiem, bet arī uz pārējiem, pēc kāda laika  sava laika uzlabošana kļūst par nopietnu aizraušanos.

Klausies motivējošu mūziku

Nav būtiski vai tevi motivē un uzkurina – jaunākie popmūzikas hīti, deju mūzika, reps vai klasiskā mūzika, svarīgi ir tas, ka izveido listi ar sevi motivējošām, iedvesmojošām dziesmām, kas tev liek kustēties un novērš uzmanību no skriešanas.

Atrod skriešanas biedru

Lielisks veids, kā sevi papildus motivēt ir, atrast skriešanas biedru. Tas palīdz mums koncentrēties un “piespiež” doties lauka un skriet arī tad kad to nevēlamies, palīdz mums uzlabot savus rezultātus. Vel viens iemesls skriet ar kādu kopā ir tas, ka tas atvieglo procesu, novērš mūsu uzmanību tieši no skriešanas.

Palutini sevi ar labu aprīkojumu

Sevis palutināšana ar kvalitatīvu un labu sporta aprīkojumu sākot ar labiem skriešanas apaviem, elpojoša, skriešanai piemērota apģērba, var dot lielu motivāciju mums rītos vai vakaros doties lauka un nodarboties ar tik patīkamo un, galvenais, veselīgo aktivitāti. Tas arī palīdz novērst faktorus, kā sāpes no nepiemērotiem apaviem, sliktu termoregulāciju, kas bieži vien var kalpot par faktoru, kas samazina mūsu vēlmi doties skriet.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s